carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Plötsligt händer det!

Publicerad 2011-03-17 22:40:31 i Allmänt,

Igår hände det något fantastiskt i Teodors utveckling!! Jag hade inte ens gått och väntat på att det skulle ske. Min storebror var på besök och han satt och pratade vid vardagsrumsbordet medan jag satt bredvid Teodor som låg på mage i sitt gym. Helt plötsligt vände sig Teodor så att han låg på rygg!! Jag förstod ingenting! Jag la tillbaka honom på mage och vad händer då? Jo, han vänder sig en gång till!! Jag sprang därför efter kameran i hopp om att kunna dokumentera ytterligare en vändning men det bjöds inte på fler den kvällen. Denna fantastiska händelse firades med supergod trerätters middag! (Tyvärr dokumenterades inte den heller...)

Idag har jag och Teodor bara varit hemma. Innan storebror kom igår hade vi både hunnit med mammababygympa i Teodors rum samt promenad med några från föräldragruppen till och från Delsjön! Promenaden tog ca två timmar och idag har jag haft träningsvärk i höger lår. Det är verkligen skillnad på aktivitet från dag till dag men jag låter det få vara så. Huvudsaken är att Teodor mår bra.

Nu ikväll upprepade Teodor sitt utvecklingssteg från igår! Denna gång vände han sig dock åt vänster till skillnad från igår och Jimmie hade glädjen att beskåda detta!

Tänk vad fantastiskt att något som kan verka så litet och självklart kan vara så stort i en människas utveckling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela