carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

När regnet öser ner

Publicerad 2011-06-09 16:52:29 i Allmänt,

Idag har regnet öst ner ute och vi har inte haft något inbokat. Istället har varit inne och myst och busat hela dagen. Både jag och Jimmie noterade ett nytt ljud av Teodor som tyvärr är svårt att beskriva. Ska försöka fånga det på film någon gång. Saker som han brukar skratta åt är tittut (gärna bakom stora vattenkannan) och när man ger honom en handduk eller dylikt och sedan snabbt drar undan (gärna med ljudeffekt till). Han är bara för underbar när han skrattar!! Det skrattet tog mig runt på en löprunda ikväll. Tänkte att det skulle bli lagom att springa en vända som jag har gått med Teodor några gånger. Trodde inte att det skulle ta så lång tid att springa men jag sprang i 1 h 1 min 18 sek! Inte för att det gick undan men ändå!! Stannade bara vid rödljusen och när jag träffade en familj från föräldragruppen som var ute på promenad. Jag skämdes nästan för min hurtighet. 

Teodor är snart 6 månader gammal. Den gränsen känns så viktig på något vis och egentligen är jag inte redo för den än. Trots det har jag köpt nappar för 6 mån+. Jag har försökt vänja honom vid dessa och det går oftast bra. Nedan ser ni bild på när han sov i min famn idag och vilket leende han bjöd på när han vaknade. Ibland är det bra att det regnar så att man kan stanna inne och bara vara nära.





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela