carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Tjejkväll!

Publicerad 2011-06-12 22:53:35 i Allmänt,

Igår var jag på tjejmiddag för första gången på väldigt länge! Efter middagen gick vi ut. Det var riktigt trevligt!! Jag hade glömt hur man går i högklackat. Om jag någonsin har kunnat det. Och jag hade svårt för att prata om annat än sådant som rör barn och då i synnerhet Teodor. Så svårt att en av de andra tjejerna sa "Jag har nog aldrig pratat om blöjor på väg ut till krogen" när vi satt i taxin på väg till utestället. Jag ursäktade mig flera gånger om och vi beslöt gemensamt att prata om något annat istället. Ämnet vi kom in på var drinkar. Jag satt därmed tyst resten av taxifärden.

Teodor var med pappa hela kvällen. Nästan. De kom förbi så att jag kunde amma innan mina bröst sprängdes. Detta var vid 23-tiden. Nästa gång Teodor ville ha mat var 8.00!! Helt otroligt!!

Tidigare på dagen hade varit till Babyproffsen och IKEA. Vi köpte bland annat säkerhetsgrejer och en ny säng till Teodor.

Idag vaknade jag glad och kände mig bakis trots att jag inte hade druckit så mycket. På förmiddagen gjorde vi ett försök att gå ut till parken men det var betydligt kallare än det såg ut som så vi gick in igen. Vi gjorde ett nytt försök senare på dagen och då hade vi lite mer kläder på oss. Jag och Jimmie åt kebabrulle och drack coca cola. Teodor var glad och nöjd.

Ikväll har Teodors farmor varit här på middag. Hon hade fina saker med sig till Teodor. Bland annat en Sverigefotbollsdräkt. Den ska han ha på sig när fotbolls-VM börjar. För damer alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela