carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Teodor till landslaget!

Publicerad 2011-06-28 22:51:48 i Allmänt,

Åh, vilken mysig dag vi har haft idag! Teodor vaknade inte en enda gång för att äta på natten till idag!! Istället var jag tvungen att väcka en tungt sovande Teodor kl.8.10 så att vi skulle hinna till BVC. Han blev snart på strålande humör och barnmorskan trodde att ett missförstånd skett när en halvåring gick omkring i korridoren (hållandes i mina händer). Enligt henne ska man inte kunna gå så när man är 6 månader. Vår ordinarie barnmorska hade semester. Allt gick bra och Teodor vägde ca 8900 och var 71,8 cm lång. Jag frågade lite om åksjuka men blev inte så mycket klokare. Angående utslagen på halsen ska vi nu, förutom Miniderm, också smörja med Mildison. Efter besöket mös vi i parken en stund innan vi gick till Apoteket. (Bilderna är från igår)



Sedan gick vi hem en sväng och jag slängde ihop en tonfiskssallad innan vi gav oss ut igen. Lite bus, mys, sömn (för Teodor), läsning och Sommarprat och sedan var det dags att gå hem igen för att inte missa fotbollsmatchen. Jag och Jimmie är överens om att Teodor klär bra i blågult. (Och blåvitt) Lägg gärna märke till enhandsfattningen och armhävningsposen.



Till matchen avnjöt vi (jag och Jimmie) kaffe och tårtrester från igår. Sedan gav jag mig ut på en löprunda. Gick riktigt bra i värmen! Tänk att kaffe och tårta kunde vara så bra uppladdning. När det tog emot hade jag ett mantra i huvudet: "Teodor till landslaget. Schalalalala... Teodor till landslaget. Schaalalalalala..." Och det hjälpte.

Kommentarer

Postat av: Jonto

Publicerad 2011-07-02 07:36:06

Vilken kingkong han är! Hur go som helst! Det är bara att säga till, så sitter Otto barnvakt åt honom:)



Kan jag ta åt mig äran för mantra-ramsan, eller...?:)

Postat av: Carolina

Publicerad 2011-07-02 10:46:58

Mantrat var helt och hållet din förtjänst! Läste ditt sms precis innan jag sprang iväg! :)



Hörde vad Otto hade sagt till Eva.

- Otto, tycker du om bebisar?

- Nej, inte så värst. Men jag ÄLSKAR Teodor.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela