carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

För allra första gången

Publicerad 2011-06-27 23:40:58 i Allmänt,

När man är så liten som Teodor är finns det mycket att uppleva för allra första gången. Här kommer några exempel.

22 juni fick Teodor sin allra första tand. Jag blev helt till mig när jag kände något vasst i hans underkäke! Från och med nu ingår även tandborstning i morgon- och kvällsrutinen.

Teodor har även upplevt sin allra första midsommar! Den var fantastisk och påminde om midsomrarna från när jag var liten även om det var på ett helt annat sätt nu.

Vidare har Teodor firat sin allra första födelsedag. Om än halv. Idag är han nämligen ett halvår. Jag förstår ingenting av tid längre. Farmor kom på besök med paket och god tårta. Vi åt upp halva. Resten har vi till 27 december på oss att äta upp.

Slutligen har Teodor lärt sig att sätta sig upp i en pose där han stöder sig med ena handen i golvet. När han gjorde det för allra första gången vet jag inte exakt men det känns som att han skulle behöva hjälm så som han snurrar runt.

Imorgon ska vi till BVC på 6-månaderskontroll. För allra första gången. Och sista.

Kommentarer

Postat av: Jonto

Publicerad 2011-06-28 10:21:04

Hur mysigt som helst att få fira midsommar med den goaste gubben!! Grattis till segern i kortspelet också, syrrk. Hälsa och gratta jimmie till bronspengen...:)

Postat av: Carolina

Publicerad 2011-06-28 10:57:03

Haha! Ja, det kanske var för allra första gången som jag vann över er? En viktig vinst som jag kommer leva på ett tag. Vet inte om jag vill förstöra stämningen genom att prata om det alltför mycket med Jimmie. ;) Jättemysigt att umgås med er! Hade gärna stannat ett par dagar till... Hälsa familjen!

Postat av: mormor

Publicerad 2011-06-28 20:36:04

Härliga bilder och minnen med kanonfina bilder. Du har ju firat i Gärdsnäs sedan midsommar -84 om än i husvagn första året så kul att Teo var med sitt första år. Kramar till er alla med allsång på Skansen i bakgrunden denna underbara junikväll

Postat av: Helena

Publicerad 2011-06-28 21:29:07

Hej! Jag snubblade in här på din blogg. Kul att se dregglisarna live! :) De ser ut att sitta bra på.



/Helena, Lillofant

Postat av: "Bronsmedaljören"

Publicerad 2011-06-28 22:26:38

Hörru Jontovic. Jag ville egentligen inte säga något men jag lade mig i kortspelet för att inte knäcka er totalt. Jag menar, hoppa runt på kryckor med en svidande blytung förlust i ryggsäcken kan ju inte vara lätt.

Postat av: Carolina

Publicerad 2011-06-28 23:22:50

Helena - Vad skoj att du hittade hit! Du är så välkommen! Dregglisarna är jättefina och passar utmärkt!

Postat av: Jonto

Publicerad 2011-07-02 07:40:28

Jimmie, du kan få revanch när du vill:) Trodde du var nöjd med brons?:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela