carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Att andas i takt

Publicerad 2011-06-12 16:47:52 i Allmänt,

Jag ligger i soffan
och känner din tyngd
över bröstet
En tyngd
som gör det lättare
att andas

Du sover

Dina småknubbiga, vackra fingrar
fingrar
på mitt nyckelben
och jag undrar varför
det heter så

Jag tänker
att jag kanske borde
diska
städa
eller förbereda middagen

Och sedan tänker jag
att det måste jag
inte alls

Jag måste bara ligga här
med din kropp
tvärs över min
lyssna till din napp
som guppar upp och ner

Och andas i takt
med dig


Av: Carolina

Kommentarer

Postat av: Ann

Publicerad 2011-06-14 11:26:30

Härligt! Bara njut!

Postat av: Annika

Publicerad 2011-07-21 21:14:26

Är bara tvungen att läsa den om o om igen...såååå fin!

Annika i Ystad

Postat av: Carolina

Publicerad 2011-07-22 23:11:11

Tack, Annika! Blir så glad av dina ord! TACK!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela