carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Min lille prins

Publicerad 2011-07-19 21:15:45 i Allmänt,

Vad vi gör på dagarna?

Vi simmar på tid runt bojen, spelar volleyboll i vattnet, gör små båtar av honungsmelon, springer, spelar tennis, tittar på Allsång på Skansen och Lotta på Liseberg, dricker vin och plockar hallon. Och lite annat.

Underbara sommarstuga med alla mina barndomsminnen! Tänk att Teodor får vara här nu och studera sina kusiners bus och lek. Om inte allt för lång tid kommer han också busa. Än så länge är det bara så fantastiskt att uppleva alla hans framsteg. Nu behöver vi inte föra in skeden i munnen på honom längre när han äter. Vi sätter den en bit ifrån och sedan äter han själv. Jag är lite rädd att han snart tycker så mycket om vanlig mat (på burk) att han inte vill amma längre. Var tog min lilla bebis vägen?


Koppla av nu, lille prins,
tid har du ju gott om.
Använd den när chansen finns,
sedan blir det bråttom.
Sedan blir det bråk och strid
om ackord och övertid.
Än är ingen fara,
ta det lugnt du bara.


Av: Cornelis Vreeswijk


Kommentarer

Postat av: Jonto

Publicerad 2011-07-22 13:35:26

Gärdsnäs och Cornelis är bland det bästa som finns! Kul att läsa ditt fina skrivande, sis! Framkallar gåshud:) Kram!

Postat av: Carolina

Publicerad 2011-07-22 23:07:11

Kan inte annat än hålla med dig, storebror! Tack för komplimangen. :) Ses snart igen! Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela