carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

En turkos liten rumpa

Publicerad 2011-07-03 23:40:04 i Allmänt,

Ojojoj, vad varmt det var idag när vi var och köpte bilbarnstol! Vi lämnade Babyproffsen svettiga och nöjda. Sist vi var där kände jag mig bara förvirrad men nu känns det som att det blev bra. En Maxi Cosy med bra benutrymme. Eller ja, allt är ju relativt.

Efter köpet gjorde vi ett stopp hemma innan vi åkte till Delsjön. Väl framme var det inte lika galet varmt men himla mycket folk och himla mysigt. Jimmie sprang en runda och jag satt där på fiamedknuffilten och studerade Teodor som hela tiden tog sig förbi filten och ut i gräset. Och jag tänkte att jag inte hade någonting att klaga på. Inte ett dugg. Och jag försökte att inte bli skrämd av den tanken.

Efter en stund kom Jimmie tillbaka och då passade jag på att ta mitt första dopp för i år. När jag stod med vatten till midjan snuddade jag vid tanken av att banga. Då visade sig solen bakom molnen och jag tittade upp mot backen där Teodor och Jimmie var. Jag såg en turkos liten rumpa sticka upp i luften. Det var Teodors och det gav mig modet att doppa mig och ta några simtag. Efter att Jimmie också hade badat åkte vi hem till farmor på middag.

Kommentarer

Postat av: ulrika

Publicerad 2011-07-06 00:44:14

vilka fina bilder, kul att följa er=)

Postat av: Carolina

Publicerad 2011-07-06 23:33:03

Tack, kära du! Kul att du följer oss! Snart ses vi på riktigt. (Ganska snart)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela