carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

En kär fågel

Publicerad 2011-07-18 23:41:31 i Allmänt,

Österlen var fantastiskt vackert! Vi bodde i supermysiga Vitemölla. Första kvällen kändes nästan magisk. Sådär som det kan kännas när man är på en fin plats för första gången. Jag hade iochförsig varit i krokarna tidigare men då låg Teodor i min mage. Jag togs tillbaka till mina tankar och känslor från förra året då jag längtade efter min lille bebis och försökte föreställa mig hur det skulle bli. Det gick såklart inte att föreställa sig.



På fredagen vaknade Teodor kl 6.00 för att äta. Sedan somnade han om men det gjorde inte jag. Jag kände hur havet lockade så jag gick ner dit en stund och njöt av allt det vackra.



Några timmar senare kom regnet. Vi åkte till en fascinerande stor marknad i Sjöbo och träffade min storebror och hans familj. På kvällen åt vi på samma restaurang som kvällen innan. Den heter Eva på torget och vi tyckte att det kändes bra att veta vad man får. Det blev dock inte så mycket konverserande under middagen för Teodor var inte så nöjd med att sitta i stolen så vi fick gå ut i omgångar. På vägen tillbaka till hotellet somnade han gott.



På lördagen var vädret bättre igen så vi packade ihop oss för att åka till en finfin strand som heter Sandhammaren. Det blåste rejält men det var himla mysigt ändå. Tältet kom väl till pass och Teodor fick för första gången känna på havsvatten med tårna.



Efter beachen åkte vi till Ystad i hopp om att kunna se Sveriges bronsmatch. Vi fick tips om lite olika ställen men intresset för damfotboll var inte skyhögt precis. När de tillslut hade hittat fjärrkontrollen på det tredje stället vi var på var det ca 30 minuter kvar av matchen. Vi hann iallafall se det snygga målet och det var en trevlig servitör på restaurangen som sa att Teodor var en kär fågel. Åtminstone var det vad jag tyckte mig höra. Skånska är ju ett ganska svårt språk. När vi kom tillbaka till Vitemölla på kvällen gick vi ner till stranden vid hotellet en stund och bara mös.



Bilresan mot Norrtälje på söndagen var lång men ett trevligt stopp i Jönköping hos ett par vänner på vägen gjorde det hela lite lättare. Det gjorde också vetskapen om att ytterligare härliga sommardagar väntade på oss i sommarstugan. De berättar jag om en annan gång.

Kommentarer

Postat av: Jonto

Publicerad 2011-07-22 13:33:11

Du glömde skriva om kisspausen i Porrarp...nästa gång håller vi oss efter er, så vi inte missar nåt:)

Postat av: Carolina

Publicerad 2011-07-22 23:08:37

Haha! Ja, där missade ni något!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela