carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Blod, svett och nästan tårar

Publicerad 2011-07-10 22:52:40 i Allmänt,

Nu undrar jag på riktigt. VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ BURKMAT, EGENTLIGEN?! Om jag tyckte att det strulade senast när jag försökte laga mat till Teodor så var det ingenting jämfört med denna gång. Denna gång tänkte jag satsa på storkok och frysa in i kuber sådär käckt som jag har sett att man kan göra. För att sammanfatta det hela så innehöll projektet ännu mer svett än sist, en hel del svordomar och ett knivskadat finger. Fingret var Jimmies och han skar sig på mixerkniven men det var jag som nästan grät när jag bara fick ut typ 1 ml ärtpuré av 8 ärtor ur vitlökspressen. Dessutom är det tvärstopp vid Teodors läppar om vi bara har mosat maten med gaffeln. Vi beslöt oss därför för att ta fram den stora apparaten. Det blev betydligt bättre puré med mixern men det kostade alltså ett skadat finger. Men se så fint det såg ut när det var klart.



För er som vill ha vägledning i detta med burkmat eller inte burkmat kan gå in på följande sida.

http://www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=7563


Fy, vilket bittert inlägg detta blev!! Kan avsluta med att säga att Teodor var så söt att det värkte i hela bröstet när han somnade bredvid mig när jag sjöng "Varje hårstrå på ditt huvud har jag räknat..." (Vaggvisa för flyktbenägna) i soffan ikväll. Han låg med sin blåvita valross-snutte och viftade lite med armarna innan hans ögonlock tillslut ramlade ner. Dessutom gick Sverige till semifinal i fotbolls-VM. Och nu är det semester. Och tiden läker de flesta sår. Så det så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela