carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Degig mage vs vårjacka i strl 62

Publicerad 2011-01-24 09:39:20 i Allmänt,

Igår var det dags för en tripp till Frölunda torg för att köpa nya byxor. Mina gravidbyxor är lite stora i midjan (tack och lov) och de byxor som jag hade innan jag blev gravid kommer det nog dröja innan jag kommer i igen... Det var dock lättare sagt än gjort att köpa byxor eftersom min kropp har förändrats en del. Det var inte många byxor som kom över låren och jag fick gå upp ett par storlekar för att överhuvudtaget få på mig dem. Jag kom trots detta hem med två par byxor till mig och en rutig vårjacka till Teodor. Vad spelar en degig mage för roll när jag en så söt son att få köpa vårjacka till?


Efter shoppingen bar det av till farmor Rigmor. Teodor sov väldigt mycket och var inte intresserad av att äta trots att det var flera timmar sedan sist. Detta var första gången jag upplevde oro över att han inte åt tillräckligt. Detta tog han dock igen senare på kvällen och då blev mamma lugn igen.

På kvällen kom morfar Samuel på besök och Teodor somnade i hans famn efter att de båda hade ätit. Vi köpte hem middag från en mysig och genuin Italiensk restaurant som ligger i runt knuten. Teodor fick ta del av detta via min bröstmjölk.

Under de senaste tre nätterna har Teodor vaknat och haft ont i magen tidigt på morgonen. I natt började detta vid halv fem och det var svårt för honom att komma till ro. Han hade även svårt att äta ur mitt sprängfyllda bröst så jag handpumpade ut lite så gick det lite bättre sedan. Jag förstår inte hur jag kan ha så mycket mjölk i brösten!! Det är jobbigast på natten när de bara rinner och rinner... Tydligen ligger detta i släkten. Enligt rykten fick min mormor sälja sin mjölk på BB till de som hade för lite. Jag hade kunnat tjäna en riktig hacka på det! Jag är i alla fall nöjd att det inte är tvärtom. Hellre för mycket än för lite. Antar jag.

Om du var vaken skulle jag ge dig
allt det där
jag aldrig ger dig
men du
jag ger dig min morgon
jag ger dig min dag

Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2011-01-24 19:06:58

Vilken fin jacka! Längtar efter att få se knodden snart igen. Kram kram

Postat av: Carolina

Publicerad 2011-01-24 23:34:16

Vi längtar efter dig och din "stor-knodd" också! Ses snart! Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela