carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Storlekarnas ytterligheter

Publicerad 2011-02-04 11:10:21 i Allmänt,

Igår fick jag tid till att rensa lite bland mina kläder. I somras lade jag ner de kläder som magen (och kanske låren och rumpan) hade vuxit ur i en låda som ställdes i källaren. Denna låda har stått på golvet i vårt sovrum i typ en vecka. Jag hade någon slags förhoppning om jag skulle kunna byta ut innehållet i den lådan mot mina gravidkläder. Efter Frölunda Torg-shoppingen för en tid sedan borde jag ha förstått bättre... Insåg igår vad dyrt det kommer att bli om jag aldrig någonsin kommer i de kläderna igen. Jag bestämde mig iallafall för att lägga undan alla gravidkläder (även om de är väldigt bekväma). Det kändes lite märkligt och när jag gjorde det kände jag någon typ av längtan tills jag får ta fram dem igen.

Eftersom jag, efter att ha försökt få på mig två par jeans och en kjol, insåg att kläderna i lådan inte var redo för mig än (eller tvärtom) så lät jag dessa ligga kvar och mina gravidkläder fick göra dem sällskap. Storlekarnas ytterligheter skulle man kanske kunna säga. Vad som blev kvar i garderoben var alltså mellanstora och bekväma kläder. Inte speciellt speciella. Kom till och med på mig själv med att nästan rensa bort alla festtoppar. När ska jag använda dem egentligen, tänkte jag? Man skulle ju iochförsig kunna fråga sig varför jag ska ha en massa kläder i garderoben överhuvudtaget när jag ändå softar runt i den knallröda mysdressen som jag fick av Jimmie i julklapp hela dagarna. Herregud, vad tantig och tråkig jag är! Skärpning, ryck upp dig och styla till dig lite nu, morsan! Jag behöver väl inte ha klädstil som en tant bara för att jag har blivit mamma?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela