carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Hockey eller innebandy?

Publicerad 2011-02-27 18:40:19 i Allmänt,

Denna vecka har vi hunnit med två föräldraträffar. Den första handlade om barnsäkerhet. Teodor sov sig tryggt igenom föreläsningen. Det var fler föräldrar med denna gång än sist. I hissen ner pratade vi med Ks mamma. K föddes 18 december och mamman hade trott att han var yngst i gruppen men det är det antagligen Teodor som är. Han är dock långt ifrån minst. Jag lärde mig inte så mycket nytt under föreläsningen men det var ändå bra att få höra lite om vad som är bra att tänka på. Typ att halsdukar bör undvikas.

Den andra föräldraträffen handlade om Barnomsorgen och hur man gör för att anmäla förskoleplats. Verkar inte helt enkelt och det gavs inga garantier om att ens barn får plats när man vill ha den. Vi ska fundera lite på hur vi ska göra... Det är ju inte dags än som tur är.

Teodor har också varit på sin första hockeymatch! Vi åkte till Borås för att stödja morbrors Almtuna. Det gick super! Vinst för Almtuna och Teodor var nöjd hela matchen igenom. Han satt med sina hörselskydd på och tittade nyfiket. Efter matchen fick vi en liten pratstund med morbror och Teodor fick lukta på lite hockeysvett. Var nog inte sista gången som han kände den lukten...



Som om det inte vore nog med sport följde vi med och tittade på pappas innebandymatch idag. Gick lika bra som hockeyn men Teodor sov lite mer denna gång. Drar slutsatsen att han gillar hockey bättre än innebandy. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela