carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Gittan och älgbrorsorna och andra barnböcker

Publicerad 2011-02-02 16:22:47 i Allmänt,

Ytterligare en dag då Teodor ogärna legat själv i sängen eller vagnen... Detta gjorde att vi spenderade i stort sett hela förmiddagen i sängen. Vi hann dock med magmassage (som Teodor gillar) och att ge näsdroppar, magdroppar och D-vitamindroppar (som Teodor INTE gillar). Vi läste även en saga. Jag brukar försöka se till att läsa minst en barnbok för honom varje dag. Vi har främst begagnade böcker från när jag var liten att välja mellan. Kände för lite nyheter och bestämde mig därför för att vi skulle ge oss iväg till stadsbiblioteket efter lunch. När jag beslöt mig för det sken fortfarande solen ute men den hade gömt sig innan vi väl kom ut. Det gjorde inte så mycket. Det var skönt att få lite frisk luft och känna att det var så pass varmt att man kunde gå utan handskar.

Jag hade kunnat låna hem hur många böcker som helst från biblioteket! Finns så himla många mysiga barnböcker! Vi lånade följande:
Händiga Hanna lagar pappa av Titti Knutsson och Lisen Adbåge
Billy och bollen av Birgitta Stenberg och Mati Lepp
När Findus var liten och försvann av Sven Nordqvist
Stackars Pettson av Sven Nordqvist
När Åkes mamma glömde bort av Pija Lindenbaum
Gittan och älgbrorsorna av Pija Lindenbaum
Mammas lilla Olle av Cecilia Davidsson och Helena Davidsson Neppelberg
Alfons ABC av Gunilla Bergström

Vi lånade även några böcker från föräldrahyllan.

Det skulle vara intressant att veta hur Teodors språkutveckling påverkas av att jag läser för honom. Men om inte annat får vi ju en mysig stund tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela