carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Stolt mamma!

Publicerad 2011-02-14 15:25:57 i Allmänt,

Har inte skrivit här på ett tag. Dagarna bara rinner förbi och jag förstår inte var de tar vägen! Tror att det har att göra med att jag lever mer i nuet nu än förr. Det finns helt klart fördelar med det men jag har märkt att det också leder till att jag lätt glömmer saker som jag har planerat in att jag ska göra... Måste börja skriva in i almanackan så att jag inte missar något viktigt. Lite festligt att det bara är att följa almanackan om man vill ha koll på hur gammal Teodor är. Om det är vecka 7 så är han 7 veckor gammal på måndagen. Alltså. Idag är Teodor 7 veckor gammal och jag blir rädd när jag tänker på att denna tid aldrig någonsin kommer tillbaka.

I onsdags var vi på BVC för vägning och mätning. Jag var som vanligt nöjd med att vi var i tid för av någon dum anledning känner jag att jag vill visa upp mig som en duktig mamma som har koll på läget när jag är där. Det hjälpte dock inte att vi var i tid för de hade bytt lokaler! Smått stressad blev jag när jag upptäckte detta för jag visste inte var i det stora huset de hade tagit vägen... Till råga på allt var Teodor inte alls nöjd med att ligga i vagnen så jag bar honom och drog vagnen framför mig och Teodors napp envisades med att trilla ut stup i kvarten. (En äldre herre hjälpte dock till med att plocka upp nappen från golvet) Dessutom packar jag alltid skötväskan full med "utifallatt-grejer" och eftersom den hänger på vagnen blir vagnen baktung när Teodor inte ligger i den. Så med en skrikande Teodor på armen och en vagn som ville välta försökte vi hitta fram till rätt dörr... och det gick tillslut. Försökte verka så lugn som möjligt när barnmorskan släppte in oss. Denna gång vägde Teodor 5456 g och var 60,5 cm lång! Längden tog ett skutt på kurvan! Inte konstigt att storlek 62 redan passar perfekt på bodies! Viktigast vid detta BVC-besök var dock när Teodor låg på mage på skötbordet och höll upp huvudet för att visa hur stark han var i nacken. Barnmorskan var imponerad (på riktigt) och mamma var oerhört stolt!!

Igår hade vi storfika med Jimmies släkt. Teodors syssling som är 9 månader gammal var här och han kändes otroligt mycket större än Teodor! Konstigt att tänka sig att det inte kommer vara någon större skillnad på dem om några år.

Ibland känns det ensamt på dagarna när jag inte har nog med kraft, energi och rutin att ge mig ut och hitta på saker. Dessutom saknar jag min släkt och mina vänner på andra sidan Sverige. Vi har därför beställt flygbiljetter till Stockholm. Vi ska åka dit hela familjen i slutet av mars. För oss alla tre betalar vi bara 440 kr tur och retur! Ska bli spännande att se hur det går att flyga med Teodor!

Imorgon blir det mycket aktivitet! Först ska vi till Guldhedens bibliotek på föräldraträff. Vi har inte varit på någon sådan träff innan så det känns lite nervöst men det ska nog gå bra (om vi bara hittar dit). Sedan blir det fika på Villa Belparc i Slottsskogen. Hoppas på snälla spårvagnar och bussar och att vi slipper nederbörd!

Avslutar med några bilder på lite olika sinnesstämningar... (Ser ni hur fint han håller upp nacken? ;))

Kommentarer

Postat av: ullis

Publicerad 2011-02-27 21:02:26

ser fram emot att ni kommer hem=)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela