carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Mjölkstockning, sällskapssjuka och blöjängel

Publicerad 2011-02-23 13:19:03 i Allmänt,

"Åh nej!!" tänkte jag förra veckan när jag fick frossa på kvällen och insåg att jag hade fått mjölkstockning!! Som tur var kändes det mycket bättre dagen efter men det var lite problematiskt att få ordning på det. Fick tipset om att Teodor skulle ligga åt andra hållet när jag ammade och det tycktes hjälpa. Ytterligare en erfarenhet rikare. :)

Hade en supermysig helg med bland annat ett lyckat IKEA-besök och en tur på stan med mina två älsklingar. Köpte haklappar till Teodor eftersom han har börjat dregla en hel del. Såg massa fina kläder men än så länge har han kläder så det räcker så jag höll i mig och köpte endast det som han verkligen behöver.

I måndags vaknade jag full med energi och var väldigt sällskapssjuk! Blev en tur på biblioteket för att lämna tillbaka och låna nytt. Lånade många böcker på rim för det minns jag att jag gillade när jag var liten. När jag gick där och valde slog det mig hur mycket inflytande jag har på Teodor, vare sig jag vill det eller inte. Jag valde ju böcker som jag fastnade för men vad han gillar för böcker har jag egentligen ingen aning om ännu. Han tycktes dock gilla Den vilda bebin får en hund för när jag läste den så log han nästan hela tiden.

På måndagskvällen skulle jag stilla min sällskapssjuka genom att åka hem till en kompis. För första gången skulle jag köra själv med Teodor i bilen. Jag var lite småstressad över detta eftersom han sitter i baksätet så jag inte kan se honom. Det gick iallafall bra... att köra. Men mitt i allt fokus på hur körningen skulle gå så lyckades jag glömma något annat. Skötväskan. Detta upptäckte jag när jag nästan var framme och jag hade ingen större lust att vända tillbaka. Jag lämnade Teodor hos kompisen och sprang till de tre närliggande småbutikerna för att få tag på blöjor men det fanns inte någonstans!! Väldigt märkligt och väldigt, väldigt stressande för en mamma som hade klantat sig. Kom alltså tillbaka till kompisen och Teodor tomhänt. Kompisen var dock supersnäll och erbjöd sig att åka till ICA och köpa blöjor och sedan var kvällen räddad. Tack, kära blöjängel.

Igår var det dags för promenad i Slottsskogen igen och sedan åt vi lunch med Teodors morfar som var på jobbesök. Efter det bar det av ner på stan med spårvagnen för att fika med en annan kompis. När vi kom hem lagade vi vår första Linas matkasse-middag. Det blev riktigt gott och flera matlådor. Ger gårdagen 5 av 5 toasters.

Idag står tvätt på schemat igen. Solen lockar där ute. Efter tvättupphängning ska vi ut och gassa. Livet leker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela