carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Flickor är lite mer öppna och pojkar är lite mer stängda

Publicerad 2011-02-05 11:55:57 i Allmänt,

Kom just och tänka på ett intressant samtal mellan Teodors kusin på 4,5 år och hans pappa (min bror) som ägde rum när jag bytte blöja på Teodor förra helgen.

Pappan: Ser du nu att det är en pojke?
Kusinen: Ja.
P: Hur ser du det då?
K: På namnet. Han heter ju Teodor.
P: Ja, just det. Och hur kan man annars se skillnad på pojkar och flickor?
K: På håret.
P: Jaha.
K: Fast man kan se skillnad på stjärten också.
P: Jaha. På vilket sätt då?
K: Flickor är lite mer öppna och pojkar är lite mer stängda.

Kommentarer

Postat av: ulrika

Publicerad 2011-02-08 16:28:01

va gulliga barn är...hoppas ni har en bra dag, puss=)

Postat av: Carolina

Publicerad 2011-02-08 20:41:37

Ja, det är de sannerligen. Stora som små. :) Puss!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela