carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Vaggvisor och saker på B

Publicerad 2011-12-20 22:15:16 i Allmänt,

Blir så stolt varje gång Teodor somnar i sin egen säng och det gör han varje kväll nu för tiden, förr eller senare. Idag tog det inte så lång tid, kanske 30 minuter, men vi började sent. Han har nämligen sovit runt fyra timmar i sträck på dagen de senaste dagarna så allt har blivit lite förskjutet. Jag väljer att inte grubbla ner mig i det och om jag frågar om det på BVC är det säkert precis som det ska vara. Som det oftast är, när man frågar dem. Om ni är nyfikna på vilka godnattsånger vi kör med är det följande:
Vaggvisa för flyktbenägna (Håkan Hellström)
Inatt jag drömde
Jag hade en gång en båt
Trollmors vaggvisa
Dessa kör jag om och om igen när det behövs. Ibland med text och ibland utan.
Senaste dagarna har jag varit sjuk och då blir det mycket TV-tittande från soffan. Teodor har gillat att klättra upp i soffan sedan 9 december då han gjorde det för första gången. Det känns som att han allt som oftast har koll på läget så att han går ner med benen först för att inte slå sig men man kan aldrig vara helt säker. Vi har gjort lite annat idag också, nämligen sorterat bland Teodors leksaker. Vi sorterade bort vad jag ansåg vara bebisleksaker och la allt på B i samma korg. Bilar, böcker, bollar, ballonger, burkar. Blev inte så mycket kvar till den andra korgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela