carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Det goda vinner

Publicerad 2011-12-22 12:49:56 i Allmänt,

Era tröga jävla idiotgrannar! Den rubriken möttes jag och Teodor av när vi gick ut genom dörren igår. Jag kände mig lite friskare nämligen och ville ta igen allt det där som jag inte hade gjort när jag var sjuk. Minuter efter den mindre trevliga grannlappen skällde en gubbe ut oss för att vi gick på cykelvägen. Jag blev klart provocerad och snäste av honom till att börja med. Sedan sansade jag mig, lade mig platt och höll med honom i allt han sa och önskade slutligen God jul med den ärligaste tonen jag lyckades få fram. Ett bråk om en sådan sak hade inte varit värt det, framför allt inte för Teodors skull.
Det fanns dock klara ljuspunkter med gårdagen också. Som Maj-Britt som satt på Ica Focus och väntade på Flexbussen. Hon berättade om hur hon ska sitta i en soffa under en pläd med sina barnbarn och barnbarnsbarn och titta på Rudolf med röda mulen och alla ska ha varsin mugg med mandarinklyftor i. Hon såg så lycklig ut när hon berättade om det. Det fanns som ett änglalikt skimmer kring Maj-Britt precis som det gör kring min världens bästa och fantastiska mormor Maj-Britt som jag självklart berättade för Maj-Britt om. Vilken lycka att få fira Teodors första jul där jag har firat nästan alla mina jular, hos mormor Maj-Britt och morfar Sture!
Vi gick också förbi Gothia Towers och lämnade några julklappar till behövande barn igår. På kvällen kom Teodors farmor med massa fantastiska julklappar till Teodor och han blev såklart överlycklig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela