carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Lucia och julavslutning

Publicerad 2011-12-13 21:38:14 i Allmänt,

Klockan är typ bara halv tio och trots det vill jag gå och lägga mig. Teodor somnade på högst fem minuter efter vällingdrickandet. Varför? Jo, för att vi var uppe i ottan för att åka på Luciafirande på skolan där jag jobbade förra året. Människorna som jobbar där är fantastiska. När vi kom fick vi varsitt julgranspynt att sätta i granen och risalamalta att äta och glögg att dricka. Teodor fick sitta i tomtens knä en stund. Han såg lite skeptisk ut men inte rädd. Teodor alltså. Efter lite fika och lottdragning utforskade Teodor de olika arbetsrummen. Inte helt oväntat gick han lös på hyllan med matteböcker. Sedan var det dags för luciatåg i bamba och kramande av goa elever som såg så mycket äldre ut nu. Teodor stod i mitt knä som ett ljus under hela föreställningen. Han njöt och diggade med ibland och jag också. Njöt alltså. När luciatåget nästan var ute ur salen hörde jag tomten i tåget utropa: "Vi klarade det!!" Så härligt. Och det är klart att det var värt att gå upp i ottan.
På eftermiddagen var det dags för julavslutning med Teodors öppna förskola. Vi tog bilen dit på grund av det dåliga vädret. På grund av de dåliga parkeringsmöjligheterna slapp vi dock inte det dåliga vädret. På grund av blåsten var Teodors mössa millimeter ifrån att hamna i Fattighusån och vi förlorade nästan en nyinköpt vante. Även här var det dock värt det. Var så fantastiskt att se alla små tomtar och pepparkaksgubbar och den entusiastiska personalen. Teodor var i vanlig ordning inte helnöjd med att sitta still på samma plats alltför länge men han tog vackert emot en julklapp från tomtens säck.
I helgen hände det också en hel massa. Min mamma och en av Teodors kusiner var på besök. Vi hann med att göra pepparkakshus, gå på Liseberg, åka spårvagn, besöka Kronhusbodarna och en del annat.
Nu ska jag sova gott och hoppas på att tröttheten är över imorgon och att den inte återkommer. Någonsin.

Kommentarer

Postat av: Morfar

Publicerad 2011-12-15 20:35:36

Lägtar, längtar tills ni kommer!



Tack för det mycket fina julkortet!

Postat av: Carolina

Publicerad 2011-12-18 22:21:51

Det var så lite så! Vi längtar också! Inte långt kvar nu.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela