carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Myrornas krig

Publicerad 2011-12-19 22:45:13 i Allmänt,

Låt mig presentera Teodors nya favoritplats...
Vi har en touch-avstängningsknapp vid hans huvud som han inte helt sällan kommer åt. Sedan kan man ju fundera på vitsen med myrornas krig men det låter jag någon annan göra.
Den lilla gungstolen som skymtar till vänster klev Teodor upp i idag och sedan ställde han sig upp i den och gungade. Jag vet inte jag, om det var en sådan bra idé. Denna gång kom ingen till skada men jag kände att det inte riktigt var läge att fota.
Som om detta inte vore nog ställde sig Teodor upp utan stöd flera gånger igår. Jag missade samtliga.
Vad det gäller min egen utveckling har den snarare gått bakåt än framåt de senaste dagarna som för att skapa någon slags balans.
I övrigt väntar vi in julen och Teodors födelsedag. Jag googlar runt för att bli bakinspirerad men blir mest bitter. De skriver att det ska vara lätt men jag känner mig lurad. Det är är ju en sak att det är lätt i teorin, en helt annan i praktiken.
Nä, nu ska jag kura ur mig ur min filt och bege mig till en av mina favoritplatser. Min säng. Utan en endaste myra. Utan ett endaste krig.

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2011-12-20 22:28:44

Vi hade krig i sängen i natt kan jag säga. Jakob gjorde besök och levde rövare i 3 timmar tills han snällt fick lägga sig i egen säng igen. Då somnade han direkt. Det kändes som ett skämt. Samsovning är inget för Jakob. Det är tydligt iaf.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela