carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Gungglädje!

Publicerad 2011-08-09 18:43:23 i Allmänt,

Jag hade låga förväntningar på denna dag då jag trodde att det skulle spöregna. Det gjorde det inte och dagen blev riktigt bra. Vi gav oss ut för att gunga på förmiddagen men då somnade Teodor i vagnen. Därför tog vi en promenad mot stan och hamnade på en mysig leksaksaffär i Haga som heter Tant Grön. http://www.tant-gron.se/ Efter att ha pratat lite med kvinnan som drev affären fick jag veta att de satsar på trä, tyg och plåt samt att de även har en affär i Kungälv. Jag hittade två leksaker till Teodor som jag är väldigt nöjd med. (Se nedan) Sammanlagt kostade de 208 kr. Teodor fick också en fin balong som han var och är väldigt fascinerad av.



Därefter begav vi oss för att gunga vid näckrosdammen. På vägen dit mötte vi Henrik Lundqvist. Trodde jag. Tills jag kom på att det antagligen var Joel. Vi stannade också till vid Stadsbiblioteket för att låna lite böcker och toaletten. Helt hopplöst att byta blöja på Teodor på skötbord numera! Han ligger aldrig still och framför allt ligger han aldrig kvar på rygg! Härligt med utmaningar!! ;) I gungan utmanade han mig inte alls. Han satt lugnt och fint och log. Ibland sprattlade han med benen som för att få högre fart. I gungan bredvid honom gungade en pojke som brukar var med på Öppna förskolan så jag pratade lite med hans mamma. Mycket trevligt!

Kommentarer

Postat av: Mormor

Publicerad 2011-08-10 19:48:57

Vilken härlig dag och fina bilder. Här regnar det. Kram mormor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela