carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Kungen av Göteborg

Publicerad 2011-04-05 22:53:46 i Allmänt,

Teodor har börjat med något nytt när han äter. Helt plötsligt och utan förvarning kan han byta ut bröstet mot sin egen knytnäve. Jag brukar dock gissa att detta är ett misstag och försöker få honom att äta från bröstet igen. Överhuvudtaget är han helt besatt av att suga och bita på allt möjligt, allra helst händer. Oavsett ägare. Dessutom äter Teodor varannan timme nu för tiden. Kan inte låta bli att grunna på om det är som det ska eller om han äter för lite per tillfälle?

I måndags hann vi med två promenader efter att Teodors ena morbror varit på besök. Den första promenaden var i Slottsskogen med magplaskmammorna. Den avslutades med en fika på Villa Belparc UTOMHUS i solen. Teodor sov som en stock ända tills han inte gjorde det längre. Plötsligt blev han blixtarg! Eftersom han, som sagt, äter varannan timme var jag övertygad om att han var hungrig och gjorde vad jag kunde för att få honom att äta men utan resultat. De andra bebisarna var på väg att vakna och avvek därför från platsen. Teodor fortsatte att skrika. Jag gav upp mina försök att få honom att äta och lindade istället in honom i filten och försökte vagga honom lugn. Det hjälpte! Trots att han redan hade sovit en lång stund i vagnen somnade han om i min famn. Jag ringde Jimmie som sa att han kunde plocka upp oss på väg hem från jobbet. Jag vågade inte röra mig. När Jimmie kom sov Teodor fortfarande och han var lugn ända tills vi kom hem och då åt han i lugn och ro. Ibland tycker jag att jag känner Teodor hur bra som helst och ibland förstår jag honom inte alls. Jag undrar om han tänker likadant om mig.

Efter matning hemma gav vi oss iväg till Skatås. Jimmie sprang och vi promenerade. Riktigt härligt och massa hurtiga människor! Var stor risk för att fälla någon som kom spurtandes bakifrån om man tog ett halvt steg åt sidan. Försökte därför undvika det. Vi gick till Härlanda Tjärn och tillbaka. Tänk att det snart är badväder!

  

Ikväll invigde Teodor sin matstol. Han satt som en kung. Kungen av Göteborg, som morbror skulle ha sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela