carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Stockholmare, smakportion och feber

Publicerad 2011-04-27 23:00:26 i Allmänt,

Efter Åre var vi i Uppsala några dagar innan pappa Jimmie kom. Vi hälsade på lite släkt och vänner och hade det trevligt i ett soligt och vackert Uppsala. En middag hos en kompis i Stockholm hanns också med. För att fortsätta på min bitterhet från tidigare inlägg var folk för jävla ohjälpsamma på t.ex. tåg och bussar. Jag hade mer panik på Stockholms central än på en stormig Älvsborgsbro! Ingen visade någon hänsyn till att jag gick där med en barnvagn, ALLA skulle fram och det jävligt fort. Vid övergångsställena hade bilarna så bråttom att jag knappt vågade gå över. Tacka vet jag Göteborgare! ;)



När det var dags för påskfirande begav vi oss till sommarstugan. Vi hade några mysiga dagar men dessvärre blev Teodor sjuk på påskaftonskvällen. Vi tyckte att han var ovanligt varm och lät honom ha endast blöja på sig en stund. Han blev dock bara varmare och med hjälp av termometern kunde vi konstatera att han hade 39,2 graders feber. Stackars liten! Orutinerade som vi var hade vi heller ingen febernedsättande medicin med oss. Allt sådant hade vi lämnat i Göteborg och där gjorde den föga nytta just då. Vi ringde några grannar men ingen hade vad vi behövde. Ringde också sjukvårdsupplysningen, 1177, för att få goda råd. De sa att de tyckte vi skulle åka in med honom om han fortfarande skulle ha över 38 graders feber nästkommande morgon. Som tur i oturen hade jag inte druckit någon alkohol under kvällen och kunde därför köra in till Norrtälje för att fixa Alvedon. Flygfyren hade öppet till 22.00 och jag och mamma var på plats 21.30. Det var betydligt mindre folk där då än på skärtorsdagen vid 16-tiden. Jimmie stannade hemma med Teodor.

Alvedonen hjälpte men Teodor var ganska täppt och hade därför svårt att både äta och sova. Därmed sov inte jag heller speciellt bra. På morgonen dagen efter hade han 38,3 graders feber och vi ringde sjukvårdsupplysningen igen som rådde oss att åka till sjukhuset med honom. Vi blev väldigt väl mottagna och fick ett eget rum att vänta i. De gjorde lite olika tester och stack Teodor i fingret ett par gånger. Första gången rörde han inte en min. För att spola fram lite kan jag säga att han nu mår okej. Lite hostig bara.



Imorgon ska vi till BVC på 4-månaderskontroll. Idag är Teodor nämligen 4 månader gammal. Kommer tiden alltid att gå såhär fort? Det kommer att handla om smakportioner på BVC. På påskafton, innan Teodor blev sjuk, fick han prova potatis för första gången. Morbror filmade. Han tycktes tycka om det. Teodor alltså. Potatis. Morbror tyckte nog om att filma också förresten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela