carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Min längtan efter tvättmaskin

Publicerad 2011-04-12 22:50:01 i Allmänt,

Teodor är inte alltid nöjd med att ligga ner i vagnen nu för tiden. Han är nyfiken och vill se vad som händer. Vet inte när det kan vara dags att byta till sittvagnen. Tills vidare skapar en provisorisk sittvagn.




Man skulle kunna säga att vi bjöd in oss själva hos Jimmies kusin i söndags. Efter kaffedrickande gick vi till en närliggande lekpark och eftersom Teodor sov i vagnen passade jag på att roa mig lite.



Efter det åkte vi till havet och åt kebabrulle och det kändes som att livet lekte. Det gjorde det nog också.



Utlfykten ledde till att starten på vår inbokade tvättid försköts ett par timmar så vi fick torka kläderna i lägenheten. Aldrig någonsin har jag varit i närheten av att längta efter en egen tvättmaskin som jag gör nu!! Det känns som att hela vårt liv styrs av de förbannade tvättiderna. Samtidigt känns det så fel att klaga på något så materiellt. Men jag gör det ändå. Och när jag ändå håller på kan jag säga att jag även vill ha (läs kräver) en torktumlare och ett torkskåp eller motsvarande.



Som en strålande fortsättning på en bra helg träffade jag en fd kollega i måndags! En klok och färgstark kvinna i klarröd jacka. Blev så glad när hon sa att hon följer min blogg och att hon tycker att Teodor är fin.

Idag var vi på Öppna förskolan igen. Vi var långt ifrån ensamma! Var riktigt trångt i sångsalen men lika trevligt som alltid. Efter sångerna avnjöt vi (jag) kladdkaka med vaniljglass. Sedan gick vi hem i regnet. Och jag tyckte om att det regnade.

Ikväll har jag försökt packa. Imorgon bär det av. Jag och Teodor ska flyga själva. Det kommer att gå bra. Vi kan flyga. Vi är inte rädda. Vi kan flyga. Vi är inte rädda. Vi kan flyga. Vi är inte rädda.

Kommentarer

Postat av: Ann

Publicerad 2011-04-19 09:42:02

Det var så mysigt att träffas igen! Vet att Teodor har den bästa mamma han kan få!

Postat av: Carolina

Publicerad 2011-04-21 09:19:54

Åh, vad glad jag blir när du skriver så!! Hoppas vi kan ses snart igen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela