carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Hemresa, vaccination och en plastig mobil

Publicerad 2011-04-01 18:46:03 i Allmänt,

Även flygturen tillbaka från Stockholm gick bra. Tyckte åtminstone jag och Jimmie. Teodor sov första delen av flygturen, blev glad efter halva och skrek en del mot slutet. Jag tyckte inte att han skrek så mycket så att det skulle störa de andra passagerarna. När vi skulle gå av fick vi dock en del kommentarer från passagerarna längst fram som tydligen hade tyckt så synd om det lille barnet. Barn får nämligen väldigt ont i öronen när de flyger! fick vi höra från en välvillig dam. Hon tipsade även om något som de kunde ha på öronen som skulle finnas att köpas på Apoteket men när jag var där visste de inte vad jag pratade om. 



I onsdags fick Teodor sin 3-månadersvaccination och han vägdes och mättes igen. Nu väger han 6800 g och är 64,5 cm lång. Enligt kurvan är han väldigt lång för sin ålder. Han fick en spruta i varje ben när han satt i mitt knä. Han skrek till lite men det gick över ganska snart och efter en stund bjöd han oss på ett charmigt leende. Han sov en hel del och var lite småkinkig senare under dagen men på kvällen var det jag som mådde lite konstigt. Misstänkte att de hade stuckit i fel lår. Nu mår jag bättre igen och vi ska snart laga fredagsmiddag. Köpte en mobil till Teodors säng idag. Den ser lite plastig ut och passar inte jättebra till den fina träsängen. Dessutom låter den högt och man måste skruva upp den stup i kvarten. Jaja, något är den säkert bra för. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela