carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Urpumpad

Publicerad 2011-04-06 23:05:36 i Allmänt,

Sitter nästan vaken medan mina två älsklingar tvärsover i soffan. Teodor har sovit en hel del i kväll och därför undrar jag om han kommer sova lika gott denna natt som föregående... Han sov nämligen mellan typ halv tolv till typ sex! Han har typ aldrig sovit så länge!

På förmiddagen idag gav jag mig på att pumpa ur lite mjölk. Kände mig lite orutinerad för jag visste inte hur mycket jag skulle våga pumpa ut. Blev ca 50 ml som ställdes i kylen. Sedan traskade vi iväg för att träffa mammor och bebisar från föräldragruppen för den veckliga promenaden. Grått och trist väder så det tog emot lite men det är alltid trevligt att promenera och prata och få lite inputs. Vi pausade på caféet vid Delsjön så bebisarna fick äta och mammorna fika. Getterna bräkte för fullt.



Efter promenaden tog vi spårvagnen för att träffa en kompis och ta ännu en fika. Mycket trevligt!

När vi kom hem fick Teodor testa att dricka den urpumpade mjölken. Värmde flaskan i varmt vatten tills jag trodde det var lagom. Sedan testade vi. Och oj vad han drack! Som om han aldrig gjort annat! Inte ens en konstig min bjöd han på. Efter att han sugit i sig mjölken i flaskan var han inte mätt utan fortsatte äta från mitt bröst en stund. Undrar hur mycket jag ska behöva pumpa ur om jag ska vara borta en stund...? Tycker det är lite lurigt det där eftersom mjölkproduktionen stimuleras av pumpning. Nå väl. Känner mig lite för urpumpad för att tänka på det just nu. ;)

Undrar om jag ska väcka mina älsklingar eller gå och lägga mig...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela