carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Åre!

Publicerad 2011-04-26 19:24:12 i Allmänt,

Nu har jag inte skrivit på ett tag och det beror helt enkelt på att vi har gjort en hel del annat. Tiden framför datorn har varit knapp men det lär jag ta igen denna vecka.

Jag och Teodor flög själva till Stockholm. Var lite nervös innan och trodde därför inte att det var sant när Teodor sov HELA flygturen!! Åtminstione uppe i luften. Han skrek lite innan vi lyfte och när vi hade landat. Pappa var snäll och hjälpte oss på Landvetter och på Arlanda mötte mormor upp och hjälpte oss med vagnen och STORA väskan.



Vi sov en natt i Uppsala och sedan var det dags att flyga igen. Till Åre (Östersund) denna gång. Tro mig om ni vill. Teodor sov, återigen, HELA flygturen!! Snacka om flygtur! ;)


På samma plan som oss var Ola Salo. När jag skulle gå på toaletten (med Teodor i Babybjörnen) på flygplatsen stod Ola ganska nära toaletterna men ännu närmre bagagebandet. Jag vågade inte fråga om han stod i kö till toaletten eftersom jag tänkte att det skulle verka som att jag frågade bara för att säga något, tänkte jag. Efter mig kom det dock en annan person och frågade Ola om han stod i kö och han svarade ja. I samma stund blev en toalett ledig och där slank jag in med Teodor. Inte alla som har trängt sig före Ola Salo i toakön. Om det nu är något att skryta med.

Efter detta åkte vi minibuss till hotellet i Åre. Teodor var tydligen trött igen.


Hotellet var superfint och vädret var strålande första dagen! Resten av helgen var det lite blandat väder men vi hade det väldigt trevligt ändå! Fanns ett superfint spa! Tidigt en morgon vågade jag ha med mig Teodor ner i poolen. Annars satt han i sin bilstol vid sidan av bassängen. Personalen sa att så länge han var tyst så fick han vara där inne. Vi var tacksamma för det. Det funkade bättre än jag hade kunnat tro att ha med sig Teodor på resan! Vi var till och med på sportbar och after ski! Med hörselskydden på var han nöjd i stort sett hela tiden. Tack snälla mormor som barnvaktade så jag fick åka lite skidor (var hade lårmusklerna tagit vägen??) och få en helt underbar och efterlängtad massage!




Flyresan hem från Åre gick inte riktigt lika bra som de två föregående. Jag blev lätt stressad på flygplatsen när Teodor var hungrig och folk sölade sig igenom säkerhetskontrollen. Varför släpper ingen förbi en mamma med en skrikande bebis? Tillslut kom vi igenom och jag satte mig på den lugnaste delen av flygplatsen. Efter en liten stund kom dock Sofi Fahrman och hennes Sofis Mode-gäng och satte sig lite onödigt nära. Sofi läste i en kvällstidning och sa att folk inte vet hur man ska klä sig. Undrar vad hon tänkte om min praktiska mamma-outfit för dagen. Teodor passade passande nog på att lägga av en rejäl brakare under måltiden så det vara bara te å byta blöjan innan vi skulle gå på planet. Det blåste rejält när vi gick ut till flygplanet och inte heller här var folk speciellt hjälpsamma. Jag satte mig på huk i trappan med Teodor i famnen för att det inte skulle blåsa så mycket på honom men ingen erbjöd oss att gå före. Tillslut sa en flygvärdinna till.

Oj, vad skönt det är att få vara bitter ibland! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela